چوب نما خانه ساحلی

خانه ساحلی ویستا بل با مساحت 36 متر مربع بر روی چهار چوبی از فولاد گالوانیزه ساخته شده است تا در مقابل سیلاب در امان باشد نمای چوبی خانه از چوب سرو و دورن خانه از چوب های نرم پوشیده شده است به علت شیب دار بودن زمین به سمت ساحل درون و بیرون این خانه ساحلی پله هایی تعبیه شده است تا فضای داخلی خانه تراز شود . با وجود کوچک بودن متراژ ، خانه جوری طراحی شده است که از نمای داخلی خانه منظره ی پانارامای بسیار زیبا از پنجره داشته باشد . هم چنین فضای زیر سقف برای آشپزخانه و محل خواب در نظر گرفته شده است . استفاده از چوب درنمای این خانه زیبایی فوق العاده ای به ساحل بخشیده و حس بسیار خوبی ایجاد می کند و هم چنین استفاده از چوب در بنای این خانه در کنار ساحل نشان دهنده سازگاری چوب با محیط اطراف است .


چوب نمای خانه پی

سازه این خانه ساده و زاویه دار با سقف شیب دار طراحی شده است که فضای حفاظت شده ای برای حیاط و تراس خانه ایجاد کرده است نمای این خانه از چوب های کاج اروپایی و شیشه ساخته شده است که با مرور زمان چوب های نما به رنگ خاکستری تغییر کرده و هماهنگی زیبایی با سقف ها ایجاد نموده است نمای شیشه و چوب زیبایی این بنا را چند برابر کرده است طوری که نمای بیرونی از طریق شیشه ها کاملا مشخص بوده و با وجود کوچک بودن ابعاد و متراژ خانه به دلیل استفاده از شیشه های بلند و چوب در فضای اتاق نشیمن این حس القا می شود که فضای داخلی خانه به کمک تراس افزایش یافته است و این موضوع دلیل بر بزرگ نمایی متراژ بنا شده است .


نمای چوب خانه نجات بخش

خانه ای ساده و بادوام در نزدیکی دریاچه لاکا که نمای چوب آن مانند آفتاب پرست خود را با محیط اطراف همگون می کند . در طراحی این سازه سعی بر این بوده که با کم ترین هزینه به نتیجه مطلوب رسید در نتیجه برای نمای ساختمان از چوب خام صنوبر و مصالح بازیافتی با استفاده از تکنیک های ساختمان سازی سنتی این طرح را پیاده سازی کرده اند همچنین شکل ظاهری سازه به صورتی طراحی شده که می توان بهترین استفاده را از انرژی خورشیدی کرد .

 

نمای چوب عمودی ایده ای برای استواری!

آرشیتکت : ساموئل دلماس
مکان : سورس / فرانسه
مساحت : 180 متر مربع
بودجه ساخت 320 هزار یورو
 
ساموئل دلماس در مورد این خانه می گوید : این خانه در انتهای شیب  یک منطقه مسکونی در شهر سورس بنا شده است .  زمین اصلی دارای  یک ساختمان کوچک یک طبقه و پوشش گیاهی بود.
شیب زمین در واقع برای ما یک مزیت بود ؛ چشم انداز عالی و زیبا به منظره گسترده روبرو .یک سمت زمین نیز محصور شده  توسط خیابان کناری  بود.
در طراحی که انجام دادیم برای طبقه همکف که در واقع سالن پذیرائی بود با توجه به چشم انداز موجود از یک پنجره  شیشه ای و تمام قد استفاده نمودیم و اتاقها رادر طبقه بالا طراحی نمودیم .
کف را با چوب  پوشاندیم و بخش های عمده ای از دیوارهای بیرونی را با الوارهای چوب فرآوری شده به صورت عمودی و با فاصله آراستیم . و تا حد ممکن پوشش گیاهی محیط را حفظ نمودیم.
دکینگ ( چوب کف محوطه بیرونی) را نیز از ترمووود استفاده کردیم .
با توجه به شیب زمین ، این شکل استفاده از چوب در نمای ساختمان احساسی از استواری را در ذهن بیننده به وجود می آورد .
این ساختمان با نمای چوبی بسیارزیبائی که دارد ؛ بنائی متفاوت در منطقه شده است و توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند . 
در مجموع فضا سازی ها با چوب ، فضای گرم ، صمیمی و دلنشینی برای این خانه ایجاد نمود .



منبع : http://www.archdaily.com